Dzielnica Wawer - Tunel w Międzylesiu

Biuletyn Informacji Publicznej

Tunel w Międzylesiu

Wersja do wydrukuWersja PDF

Przejezdna już jest ul. Patriotów i jej połączenie ze Zwoleńską. Zakończyła się budowa fragmentu tunelu pod tą jezdnią. Dalsze prace  są  prowadzone po wschodniej stronie ulicy. Zamknięty został  odcinek wschodniej jezdni ul. Patriotów i K. Szpotańskiego i rozpoczęła się budowa ostatniej sekcji tunelu i przejścia podziemnego. W lipcu ruch drogowy zostanie przywrócony, już po nowej ulicy; wcześniej, w maju lub czerwcu możliwy stanie się przejazd ul. Żegańską od ul. M. Pożaryskiego do Dworcowej. W sierpniu  przejezdny będzie odcinek od ul. Dworcowej do Patriotów. Tunel będzie dopuszczony do ruchu w listopadzie 2016 r.

Z konstrukcji przyszłego tunelu wydobyto już ziemię. Zamontowano rozparcia ścian i zaczęto przygotowywać płytę denną. Pod ul. Patriotów wykonywano ściany szczelinowe. W przejściu zabetonowano schody. Rozpoczęła się już także odbudowa ul. Żegańskiej – widać już pierwsze krawężniki.

 

Fotorelacja z placu budowy tunelu w Międzylesiu - grudzień 

 

Jak przebiega cała operacja budowy długo wyczekiwanego tunelu w Międzylesiu? Urząd miasta tłumaczy to za pomocą infografiki

Więcej: http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,wstrzykiwanie-betonu-szczelny-korek-budowa-tunelu-w-4-krokach,179061.html#!prettyPhoto

 

Nowy układ drogowy w Międzylesiu

Po kilku miesiącach (od lutego) widać, jak zmienia się w centrum Międzylesia układ drogo­wy. Najbardziej to można zaobserwować po zachodniej stronie tego osiedla. Bo już zakoń­czono budowę kolejnego odcinka kolektora W i odbudowano fragment ul. Zwoleńskiej od ul. Rogatkowej w kierunku wschodnim. U zbiegu z ul. Mrówczą powstało duże rondo, z którego ruch jest kierowany na północ i południe, a w przyszłości do tunelu pod torami kolejowymi i na lokalne odcinki Zwoleńskiej do zachodniej jezdni ul. Patriotów. Jednocześnie trwają ro­boty przy budowie tunelu i podziemnego przejścia pod torami przy stacji PKP i wejściami na perony. Energetycy postawili już przy Zwoleńskiej nowe latarnie oświetleniowe. W połowie sierpnia rozpoczęto budowę pochylni z chodnikami i ścieżką rowerową, prowadzącą do podziemnego przejścia przy stacji. Zamknięta została zachodnia nitka ul. Patriotów, a ruch drogowy jest skierowany na objazd ul. Mrówczą.

Więcej w Kurierze Wawerskim:

 

 

 Zamknięcie zachodniej jezdni ul. Patriotów. Otwarcie Mrówczej i Zwoleńskiej

Pod wschodnim torem kolejowym wykonano już ściany szczelinowe i płytę stropową tunelu oraz konstrukcję żelbetową przejścia dla pieszych. Podobne prace niebawem rozpoczną się po stronie zachodniej. W związku z kolejnym etapem budowy tunelu, 21 sierpnia ok. godz. 22 zostanie wyłączona z ruchu zachodnia jezdnia ul. Patriotów na odcinku ok. 200 m w rejonie skrzyżowania z ul. Zwoleńską, wraz z rondem na tym skrzyżowaniu.

Dopuszczony zostanie jedynie dojazd i dojście do posesji sąsiadujących z inwestycją. Objazd poprowadzony zostanie wschodnią jezdnią ul. Patriotów oraz ul. Lucerny i Traktem Lubelskim. Taka organizacja ruchu będzie obowiązywała do końca roku. Jednocześnie otwarte zostaną ulice Zwoleńska i Mrówcza. Nadal będzie utrzymany ruch jednokierunkowy na ul. Odeskiej i ulicy bez nazwy. Wyłączona z ruchu pozostaje także ul. Żegańska na odcinku od ul. Patriotów do ul. Pożaryskiego. Przywrócenie jej do ruchu nastąpi wraz zakończeniem całej inwestycji pod koniec przyszłego roku.

Więcej informacji: http://zmid.waw.pl/index.php?id=24&tx_ttnews%5Btt_news%5D=1178&cHash=9caff90eafe7fd9d595a037a3c1e9cfb

 

W związku z rozpoczęciem kolejnego etapu prac związanych z budową tunelu drogowego w ciągu ulic Zwoleńska – Żegańska, a tym samym zamknięciem dla ruchu kołowego zachodniej jezdni ul. Patriotów w rejonie przystanku kolejowego WARSZAWA-MIĘDZYLESIE oraz otwarciem dla ruchu kołowego ulic Mrówczej i Zwoleńskiej na całej ich długości, od dnia 22.08 br. od początku kursowania linii dziennych (linia nocna od nocy 21/22.08.2015 r. od początku kursowania) do odwołania, linie autobusowe 147, 213, 219, 305, 521, ZS7 oraz nocna linia autobusowa N22 zostają skierowane (w obu kierunkach) na następujące trasy objazdowe:

linia autobusowa 147 – od tymczasowej pętli MOTYLKOWA – zostaje skierowana na trasę wydłużoną ulicą Zwoleńską do tymczasowego krańca PKP MIĘDZYLESIE (postój na przystanku PKP MIĘDZYLESIE 08; powrót: zawrotka na rondzie na skrzyżowaniu ulic Zwoleńska/Mrówcza – Zwoleńska i dalej swoją trasą podstawową),

linie autobusowe 213 oraz 219 – od skrzyżowania ulic Lucerny/Mrówcza – zostają skierowane bezpośrednio ul. Mrówczą do swoich tras podstawowych (powrót na trasy podstawowe na całej długości tras),

linia autobusowa 305 – od ronda na skrzyżowaniu ulic Trakt Lubelski/Kadetów/Lucerny – zostaje skierowana następującym ciągiem ulic: Trakt Lubelski – Zwoleńska – Mrówcza – ulica bez nazwy (powrót: Odeska) – Patriotów i dalej swoją trasą podstawową (z uwzględnieniem zmiany trasy po wschodniej stronie torów kolejowych),

linie autobusowe 521 oraz ZS7 – od ronda na skrzyżowaniu ulic Widoczna/Lucerny/Patriotów – zostają skierowane następującym ciągiem ulic: Lucerny – Mrówcza – ulica bez nazwy (powrót: Odeska) – Patriotów i dalej swoimi trasami podstawowymi,

nocna linia autobusowa N22 – od skrzyżowania ulic Lucerny/Mrówcza – zostaje skierowana następującym ciągiem ulic: Mrówcza – ulica bez nazwy (powrót: Odeska) – Patriotów i dalej swoją trasą podstawową.

W związku z powyższym zawiesza się funkcjonowanie przystanków:

PKP ANIN 01,

PIECHURÓW 01 i 02,

PKP MIĘDZYLESIE 01 i 02,

ODESKA 01 i 02.

Ponadto wznawia się funkcjonowanie przystanków:

ŻONKILOWA 01 i 02,

ROGATKOWA 01,

GRUSZY 02,

PIECHURÓW 03 i 04,

PKP ANIN 05,

PKP MIĘDZYLESIE 09, w nowej lokalizacji na ul. Mrówczej za rondem na skrzyżowaniu ulic Mrówcza/Zwoleńska w kierunku ul. Odeskiej, obowiązujący jako stały dla linii autobusowych 213, 219, 305, 521, ZS7 oraz N22;

PKP MIĘDZYLESIE 10, w nowej lokalizacji na ul. Mrówczej za rondem na skrzyżowaniu ulic Mrówcza/Zwoleńska w kierunku ul. Lucerny, obowiązujący jako stały dla linii autobusowych 213, 219, 521, ZS7 oraz N22;

Utrzymuje się funkcjonowanie przystanku zastępczego:

ODESKA 51, zlokalizowanego na tymczasowym wypłytowaniu przy ul. Odeskiej za skrzyżowaniem z Patriotów w kierunku ul. Mrówczej. Obecnie przystanek będzie obowiązywał jako warunkowy dla linii autobusowych 305, 521, ZS7 i N22.

Dodatkowo uruchamia się nowy przystanek:

PKP MIĘDZYLESIE 08, zlokalizowany w zatoce przystankowej na ul. Zwoleńskiej przed rondem na skrzyżowaniu ulic Zwoleńska/Mrówcza (jadąc od strony Traktu Lubelskiego), obowiązujący jako krańcowy dla linii autobusowej 147;

Likwidacji ulega pętla tymczasowa MOTYLKOWA wraz z przystankiem:

MOTYLKOWA 51, zlokalizowanym na tymczasowym wypłytowaniu przy ul. Zwoleńskiej na tymczasowej pętli położonej przy skrzyżowaniu z ul. Motylkową.

Kursowanie linii autobusowych 147, 213, 219, 305, 521, ZS7 oraz nocnej N22 będzie się odbywało na podstawie specjalnych rozkładów jazdy.

Przepraszamy za utrudnienia.

Więcej informacji: http://www.ztm.waw.pl/zmiany.php?c=102&i=6839&l=1

 

 
Zamknięcie ul. Żegańskiej i przejazdu kolejowego w Międzylesiu

 

Wykonawca tunelu w Międzylesiu firma Strabag informuje o planowanym wprowadzeniu tymczasowej organizacji ruchu w związku z budową tunelu w Międzylesiu polegającej na zamknięciu ul. Żegańskiej na odcinku od ul. Szpotańskiego do ul. Pożarskiego, zamknięciu przejazdu w Międzylesiu , a także o wprowadzeniu objazdu w ul. Szpotańskiego (str. wschodnia ) dla wykonania komory kolektora.

Wprowadzenie czasowej organizacji ruchu nastapi 19 czerwca o godz. 22.00. Organizację ruchu będzie wprowadzać firma WEGARTEN.

W związku z rozpoczęciem kolejnego etapu prac związanych z budową tunelu drogowego w ciągu ulic Zwoleńska – Żegańska, a tym samym zamknięciem dla ruchu kołowego przejazdu kolejowego w Międzylesiu oraz ul. Żegańskiej na odcinku Szpotańskiego – Pożaryskiego, od dnia 20.06 br. od początku kursowania do odwołania, linie autobusowe 115, 119 oraz 305 zostają skierowane (wobu kierunkach) na następujące trasy objazdowe:

  • linia autobusowa 115 – od skrzyżowania ulic Patriotów/Żegańska/Szpotańskiego – zostaje skierowana następującym ciągiem ulic: Szpotańskiego – IX Poprzeczna (powrót: VIII Poprzeczna) – Kajki i dalej swoją trasą podstawową,
  • linia autobusowa 119 – od ronda na skrzyżowaniu ulic Lucerny/Patriotów/Widoczna – zostaje skierowana następującym ciągiem ulic: Widoczna – Błękitna – Floriana – Trakt Lubelski – wiadukt w ciągu ulic Płowiecka-Czecha – Sejmikowa (powrót: Kaczeńca – Skrzyneckiego – Powszechna – wiadukt w ciągu ulic Czecha-Płowiecka – Widoczna) – Wydawnicza – Szpotańskiego – IX Poprzeczna (powrót: VIII Poprzeczna) – Kajki – Pożaryskiego – Żegańska i dalej trasą obecnie obowiązującą,
  • linia autobusowa 305 – od skrzyżowania ulic Patriotów/Żegańska/Szpotańskiego – zostaje skierowana następującym ciągiem ulic: Szpotańskiego – IX Poprzeczna (powrót: VIII Poprzeczna) – Kajki – Pożaryskiego – Żegańska i dalej swoją trasą podstawową.

W związku z powyższym zawiesza się funkcjonowanie przystanku autobusowego PKP MIĘDZYLESIE 03 (zlokalizowanego na ul. Żegańskiej).

Dodatkowo uruchamia się przystanki zastępcze:

  • PKP MIĘDZYLESIE 55, zlokalizowany na tymczasowym wypłytowaniu przy ul. Patriotów za skrzyżowaniem z ul. Żegańską w kierunku ul. Kożuchowskiej; obowiązujący jako stały dla linii autobusowych 115 i 305
  • PKP ANIN 54, zlokalizowany na tymczasowym wypłytowaniu przy ul. Szpotańskiego przed skrzyżowaniem z ul. IX Poprzeczną; obowiązujący jako stały dla linii autobusowych 115 i 305
  • PKP ANIN 57, zlokalizowany na chodniku przy ul. VIII Poprzecznej przed skrzyżowaniem z ul. Szpotańskiego; obowiązujący jako stały dla linii autobusowych 115, 119 i 305
  • IX POPRZECZNA 53, zlokalizowany na chodniku przy ul. VIII Poprzecznej za skrzyżowaniem z ul. Kajki w kierunku ul. Rzeźbiarskiej; obowiązujący jako stały dla linii autobusowej 115

Kursowanie linii autobusowych 115, 119 oraz 305 będzie się odbywało na podstawie specjalnych rozkładów jazdy.

Nastąpiła także zmiana w kursowaniu pociągów na linii otwockiej, które jeżdżą wahadłowo, nowy rozkład: http://www.ztm.waw.pl/zmiany.php?c=102&i=6509&l=1

Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych informuje o planowanych w tym roku następujących zmianach w organizacji ruchu, związanych z budową tunelu w Międzylesiu:

  • 19 czerwca - zamknięcie przejazdu kolejowego w Międzylesiu i jego docelowa likwidacja
  • 26 czerwca - otwarcie przejazdu kolejowego w Aninie, który będzie funkcjonował do czasu zakończenia budowy
  • 1 lipca - rozpoczęcie budowy komory kanalizacji ogólnospławnej
    w ul. Patriotów, poprowadzenie objazdu przez działkę przy
    ul. Żegańskiej 2
  • 1 sierpnia - otwarcie ul. Mrówczej i ul. Zwoleńskiej od Rogatkowej
    do stacji paliw
  • 1 sierpnia - zamknięcie na trzy miesiące zachodniej strony ul. Patriotów

W związku z trwającymi uzgodnieniami dotyczącymi planowanych zmian w organizacji ruchu, planowany na 8 i 15 czerwca termin zamknięcia poszczególnych odcinków ul. Żegańskiej ulega zmianie. O nowych ustaleniach poinformujemy po ich zatwierdzeniu przez inżyniera ruchu.


 

Od 19 czerwca zamknięcie przejazdu przez tory w Międzylesiu

Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowch informuje, że na ul. Zwoleńskiej, Mrówczej i Żegańskiej trwa budowa urządzeń podziemnych, w tym kolektora Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji. Od połowy maja rozpoczną się tu także prace drogowe, a w czerwcu - roboty związane z budową tunelu pod torami kolejowymi.

W związku z budową tunelu 19 czerwca wyłączony z użytkowania zostanie przejazd przez tory w Międzylesiu oraz wejście na peron stacji od strony północnej, a 26 czerwca uruchomiony zostanie przejazd w Aninie, który będzie funkcjonował do czasu zakończenia całej inwestycji. Siedmiodniowa przerwa pomiędzy zamknięciem jednego a otwarciem drugiego przejazdu jest niezbędna do przeniesienia wyposażenia przejazdu z Międzylesia do Anina. W tym czasie kierowcy planujący przekroczenie torów będą mogli korzystać z estakady w ciągu ul. Czecha lub z przejazdów w Radości (Panny Wodnej - Izbicka) i Falenicy (Bysławska, Młoda - Walcownicza).

Budowa tunelu spowoduje także zmiany w ruchu na trasie kolejowej - od momentu wyłączenia przejazdu przez tory w Międzylesiu przez pół roku ruch pociągów będzie odbywał się w sposób wahadłowy.

 

Zmiana organizacji ruchu na Żegańskiej

Wykonawca tunelu w Międzylesiu firma Strabag informuje o czasowej zmianie organizacji ruchu na ul. Żegańskiej, która będzie wprowadzona od 10 kwietnia od godziny 20:00.

Planowane jest zajęcie pasów zieleni, miejsc parkingowych i terenów objętych linią rozgraniczającą inwestycji po północnej stronie ul. Żegańskiej na odcinku od ul. Szpotańskiego do ul. Dworcowej – utrzymane będą istniejące chodniki po obydwu stronach ul. Żegańskiej wraz z drogą dojazdową do ABB.

Nastąpi zamknięcie chodnika, pasów zieleni, miejsc parkingowych i terenów objętych linią rozgraniczającą inwestycji po południowej stronie ul. Żegańskiej na odcinku od ul. Dworcowej do ronda w ul. Pożaryskiego – utrzymany będzie chodnik po północnej stronie ul. Żegańskiej, natomiast po stronie południowej zostanie wydzielony nowy chodnik wzdłuż granicy opracowania umożliwiający dojście do posesji oraz lokali handlowo-usługowych zlokalizowanych na tym odcinku. Utrzymywany będzie dojazd do posesji.

Organizacja ta nie wprowadza zmian w organizacji linii ZTM.

 

Zmiany na Zwoleńskiej i Mrówczej

Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych informuje, że 27 lutego ok. godz. 22 zostaną wprowadzone pierwsze ograniczenia w ruchu związane z przebudową ulic Zwoleńskiej i Żegańskiej oraz budową tunelu pod torami kolejowymi. W pierwszym etapie prac, który potrwa do końca roku, zamknięta dla ruchu samochodowego zostanie ul. Zwoleńska od ul. Rogatkowej do ul. Patriotów, oraz ul. Mrówcza na odcinkach o długości ok. 150 m po obydwu stronach skrzyżowania z ul. Zwoleńską.

Na zamkniętych fragmentach ulic dopuszczony będzie ruch pieszych i dojazd do posesji. Objazd Zwoleńskiej poprowadzony zostanie ulicami: Szpotańskiego, Lucerny, Traktem Lubelskim. Zamknięty fragment ul. Mrówczej będzie można objechać ul. Patriotów i następnie ul. Odeską, a w przeciwnym kierunku - utwardzoną ulicą bez nazwy (znajdującą się na południe od ul. Odeskiej) i ul. Patriotów. Ulica bez nazwy oraz Odeska będą jednokierunkowe (Odeska z kierunkiem jazdy na zachód od Patriotów, ulica bez nazwy na wschód).

W pierwszym etapie prac budowana będzie m.in. kanalizacja, wodociąg, sieć gazowa i teletechniczna, docelowy układ drogowy. Rozpoczęcie drugiego etapu, który obejmie ul. Żegańską od ul. Patriotów do ul. Pożaryskiego, zaplanowane jest na kwiecień. Prace na tym odcinku potrwają około 18 miesięcy.

 

 

To będzie rewolucja dla mieszkańców Wawra i ogromna ulga dla kierowców, którzy stoją w ogromnych korkach. Lada dzień ruszy budowa tunelu pod torami w Międzylesiu, który zastąpi przejazd przez tory.

Więcej: http://tvnwarszawa.tvn24.pl/print/informacje,news,w-tym-miejscu-powstanie-nowy-tunel-wawer-odetchnie-z-ulga,155596.html

 

Projektowana inwestycja realizowana przez Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych obejmuje ulice Zwoleńską i Żegańską na odcinku od ul. Pożaryskiego do ul. Mrówczej. Wykonawcą inwestycji jest firma Strabag.

Długość przebudowywanego odcinka ma wyność 830 m, z czego 560 m po nowym śladzie. W ciągu projektowanego odcinka wybudowany zostanie tunel o długości ok. 80 m, zastępujący istniejący przejazd przez tory w poziomie terenu. W ramach inwestycji powstaną dwa podziemne przejścia dla pieszych - pod torami kolejowymi i obiema jezdniami ul. Patriotów oraz w rejonie Urzędu Dzielnicy Wawer.

Zaprojektowany został nowy przebieg ciągu ulic Zwoleńskiej i Żegańskiej od ul. Mrówczej do ul. Dworcowej. Na tym fragmencie jezdnia poprowadzona bedzie szerokim łukiem po stronie północnej po terenie mniej intensywnie zabudowanym. Na dalszym odcinku, do ul. Pożaryskiego, przebieg jezdni wróci w ślad istniejący. Wybudowane zostaną ronda na skrzyżowaniach z ul. Mrówczą i ul. Dworcową, a istniejące rondo na skrzyżowaniu z ul. Pożaryskiego będzie przebudowane.

Istniejące odcinki ul. Zwoleńskiej od ul. Mrówczej do ul. Patriotów i ul. Żegańskiej od ul. Szpotańskiego do ul. Dworcowej będą służyły jako połączenia nowych jezdni z istniejącymi ulicami znajdującymi się wzdłuż torów kolejowych. Ich funkcją będzie obsługa zlokalizowanych w tym rejonie posesji.

Budowa tunelu potrwa 24 miesiące od dnia podpisania umowy, czyli od 27 listopada 2014 r.

Więcej informacji na temat inwestycji znajduje sie na stronie inwestora, Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych: http://zmid.waw.pl/index.php?id=72

Pokaż okno Facebooka przy fokusie
warszawa19115.pl
Pokaż okno Facebooka przy fokusie
Budżet - Wawer